Vad är kärlek?

Det finns många olika sorters kärlek. Kärleken till mina barn som är outgrundlig. Kärleken till mina bröder och mina föräldrar som är självklar. Kärleken till ett husdjur som är villkorslös. Sen har vi kärleken till sin partner. Min partner. Min man. För mig ska den kärleken vara alla ovanstående saker.

Jag har funderat mycket på den kärleken den sista tiden. Vad gör man när man inte känner kärleken längre? Hur vet man om det är tillfälligt eller permanent? Alla säger att det är så under småbarnsåren… Att man ska stå ut för det blir bättre. Blir det det? Är det någon som vet?

Lämna en kommentar

Filed under Hemmaliv

Kommentera

