Nytt jobb? Ja tack!

Idag skickade jag en ansökan på ett jobb som ekonomiassistent.
Jag minns hur det var att söka jobb för 10 år sen. Lätt som en plätt! Fick alla jobb jag sökte, kunde välja och vraka.

Nu måste man vara en jäkel på att fylla i diverse formulär på internet och dessutom skicka med ett cv som egentligen bara bekräftar allt man redan fyllt i…

Sen har jag upptäckt att om man inte hör av sig så är sannolikheten att man får komma på intervju väldigt liten.
Skickade mitt cv till Proffice för ett tag sen och ringde för att komplettera några uppgifter och medan vi pratade läste hon mitt cv och ville träffa mig på en gång. Det hade aldrig hänt om jag inte ringt!!

Nej, marknaden är annorlunda idag jämfört med för 10 år sen…

Förutom cv ville dom att man laddade upp en bild. Jag skickade med denna och hoppas den visar min bästa sida! Tycker iallafall att jag ser ut som en ekonomiassistent!!!

Lämna en kommentar

Filed under Random

Kommentera

