Tatueringar och piercings

Ett omdebatterat men mer och mer accepterat ämne. För inte alls många år sen var det inte helt accepterat att ha synliga tatueringar och piercings som ”vanlig” kontorsråtta.

Jag minns när jag piercade tungan 2002. Jag jobbade i receptionen på ett större gym i söderort i Stockholm där allt från mammor som utnyttjade barnpassningen till invandrare och Tommy Körberg tränade. Jag är ju en fena på det där med kundservice och gjorde mig vän med alla kategorier. När jag piercade tungan var det ganska svårt att dölja eftersom jag käkade isbitar och hade lite utav en läsp när jag ropade ut passen i högtalarna, så en medelålders kvinna kom fram och frågade varför jag gjort det!?? Hon har alltid undrat men inte vågat fråga men jag var ju som hon sa ”en helt vanlig tjej”!

Jag gjorde det för att jag tyckte det passade mig och jag tyckte det var sexigt. Kan sakna den ibland faktiskt även om jag sjunger bättre utan. 😉

Bröllop

Jag tatuerade mig första gången på Kreta vintern 2003-2004. Jag ville ha en drake på armen som Angelina Jolie men killen som tatuerade mig hittade en mer unik för mig som jag blev kär i. Otroligt välgjord och så jag!

Efter det att första dottern föddes med akut kejsarsnitt i Glasgow så ville jag tatuera in min älva som jag tänkt på länge. Dels är 11 mitt turnummer och det nummer jag haft på fotbollströjan i alla år och en sexig/kvinnlig älva skulle representera mig. Jag hittade en bild som jag fastnade för där älvan håller som ett spö och sprinklar stjärnor. Hos tatueraren i Glasgow sa jag att den skulle ge ”magic” till min nästa bebis så allt skulle gå bra.

Nikki föddes fredagen den 13nde juli efter 13 timmars värkarbete med akut kejsarsnitt. Kirurgen sa att det verkligen var tur i oturen, det var som om Nikki satte sitt liv på spel för att rädda mitt. Men det är en annan historia…

Mina tatueringar

1 kommentar

Filed under Random

One response to “Tatueringar och piercings

  1. Kim

    Wow, ni är snygga båda två! Coola tatueringar också. Jag ska fixa en jag med. Men inte tungan, neeejjj aaajjjjj!!

Kommentera

