*** i halsen?

För några år sen bodde jag och arbetade på Kreta, närmare bestämt i Rethymnon.
En vän som sålde hus där då skulle äta middag med sina fina kunder från London. Dom hade köpt sommarhus för över miljonen och han hade panik över att han inte hade nån representativ flickvän så han bad mig om hjälp. Gratis middag och vin klart man ställer upp!
Paret visade sig vara väldigt trevliga och dom berättade om vissa uttryck dom har i London som t ex ”apple and pears”=down the stairs och ”rub a dub” =down the pub eller nåt sånt…
Så blir jag sådär ivrig som jag kan bli när jag ska berätta nånting så jag sätter orden i halsen varpå hon säger att på engelska säger man att ”I’ve got a frog in my throat” och jag säger in Sweden we say we have a COCK in our throat!!!

I samma stund som jag sagt det inser jag vad jag sagt och tystnaden är total. Sen börjar dom skratta och vi skrattade så tårarna trillade. Efteråt tackade dom Marcus för att han tagit med mig såhär trevligt hade dom inte haft det på länge!

Lämna en kommentar

Filed under Uteliv

Kommentera

