Tomhet

”En olycka händer så lätt.”

”En olycka händer så lätt.”

Smakar på orden och kommer fram till att det inte smakar bra.
En trafikolycka är inget jag vill ska associeras med att ”det händer så lätt”. En mamma till två barn har omkommit @just_tea och hennes dotter finns inte mer. Sonen kämpar för sitt liv på sjukhus. Ingenting är lätt!

Min mamma berättade för mig om en annan mamma som bränt ut sig genom att jobba heltid, försökt hålla jämn takt med grannen med att städa och hålla fint hemma och i trädgården. Den perfekta familjeidyllen. Denna mamma hade turen att komma till en psykolog som sa hårda men kloka ord:
”Om något händer och du dör imorgon, vad vill du att dina barn ska minnas utav dig?”
En mamma som städar, jobbar och knappt har tid för sina barn eller en avslappnad mamma som går ut i skogen, spelar boll…

Jag gråter när jag tänker på det. Jag känner igen mig i den mamman! Jag vill också städa och ha fint, renovera och greja i trädgården. Det jag gör annorlunda nu är att jag gör det MED mina barn.

Glöm inte varandra. Ge kärlek och du får kärlek. Ingenting är viktigare än din relation till dom du älskar… ❤

Hur vill DU bli ihågkommen..?

Lämna en kommentar

Filed under Random

Kommentera

