Direktförsäljning

Vad är det folk är  så rädda för när det kommer till direktförsäljning?

Jag är konsulent för LR Health & Beauty Systems som är ett direktförsäljningsföretag som funnits på marknaden i 25 år nästa år. Produkterna håller väldigt hög kvalitet till väldigt bra priser. Hittills har reaktionerna varit ”Men det är ju billigare att köpa parfym av dig!” ”Den här krämen funkar ju faktiskt!”. Folk är skeptiska men jag har ringt runt till 20 personer som handlat produkter av mig och alla är nöjda. Det känns ju jättekul då jag bara hållt på i en månad lite drygt och inte har hunnit prova alla produkter själv.

LRs kundservice är outstanding. Jag får snabba svar om jag mailar och telefonsupporten är kanon. Leveranserna kommer inom en vecka från det att jag beställt och jag har 10 dagars kredit från beställningsdatum. LR är enligt mig dom bästa på det dom gör. Jag har tidigare erfarenhet från Herbalife och Amway men inget utav dom kommer ens i närheten!
LR har superstjärnor som Leona Lewis, Marcus Schenkenberg, Michael Schumacher, Boris Becker och inte minst Heidi Klum som ger ut sina parfymer enbart via LR! Om inte det ger förtroende för LR och produkterna då vette tusan om något skulle göra det.

Jag håller homepartyn som vi kallar Happy Hour och tanken är verkligen att det ska vara en kul grej. Man får möjligheten att prova, lukta och smaka (finns även kosttillskott, måltidsersättningar mm). Men när jag nämner det för mina vänner, folk som jag känner så är dom jättenegativa precis som om jag ska dra in dom i nåt slags pyramidspel! Jag säljer produkter! Självklart om man är intresserad så gör jag en affärspresentation men det är inte vad en Happy Hour går ut på… Blir så ledsen när folk bara slår ifrån sig utan att ge mig en chans. Det är inget köptvång, jag kommer inte bli ledsen om ingen handlar, jag vill bara få chansen att visa att det faktiskt är bra grejer till bra priser.

Jag tycker det är kul med kritik för då kan jag hela tiden utvecklas! Så skriv gärna en kommentar om du har bra eller dåliga erfarenheter utav direktförsäljning eller om du har erfarenhet utav LRs produkter.

Ser fram emot era kommentarer! 🙂

5 kommentarer

Filed under Arbetsrelaterat

5 responses to “Direktförsäljning

  1. Heeej Sweetie!
    Jag måste kläcka en liten kommentar här och ge kredd åt LR´s sminkserie, den är GRYM!
    Mascaran är outstanding, har aldrig haft en bättre! Parfymen Sarah Connor är oxå helt underbar, min favorit numera ;o)

    Gooo Sara!
    Folk måste ju testa annars vet dom ju inte vad dom går miste om!

    Kram

  2. Jag kan tänka mig två anledningar till att folk är negativa:

    1) Om man tycker att produkterna är bra, men av någon anledning inte vill köpa dem så kan det bli psykologiska problem. Om man säger ”det här är bra saker” behövs en godtagbar ursäkt för att inte köpa, annars kan man uppleva sig själv som inkonsekvent. (Här kan du jämföra med provsmakning i butiker: vad händer när du på frågan ”hur smakar det?” svarar ”bra”? Jo, då kommer säljaren med ett specialerbjudande som du förväntas nappa på.)

    2) Man tänker på exempelvis Tupperware som är kända för att ha dyra produkter och tror att det du säljer också är för dyrt. Det är helt enkelt inte lönt, ”jag kommer ändå inte att ha råd”.

  3. Hej!

    Man blir ju rent generellt tokig på negativa människor.
    Är det något man inte gillar så kan man väl bara hoppa över det.

    Ha det så gott!

  4. Anngelica Svensson

    Hej jag skulle vilja köpa parfymen Sara connor ,
    Vad kostar den ? Kan jag beställa den av dig ??
    Med vänlig hälsning, Anngelica Svensson

Kommentera

