Kommunikation

Vad är kommunikation? Kan det vara så att man helt enkelt inte kan kommunicera med vissa personer?

Jag har en vän som sa till mig att det inte går att missförstå mig. Att jag är grymt rak på sak. Omöjlig att missförstå.

Så varför kan jag inte göra mig förstådd inför min egen man?? Vi kan verkligen inte kommunicera. Vi skulle behöva en översättare jämt. Från att alltid ha känt mig väldigt tydlig känner jag mig jätteflummig och försöker förklara mig på alla möjliga sätt.
Kan det vara att jag aldrig får svar som gör att jag gräver ner mig i förklaringar.

Varför kan inte allt bara vara enkelt. Jag önskar ibland att jag inte hade nån egen vilja. Att jag kunde utlämna mig själv helt. Inte behöva vara den som organiserar och ser till att något händer. Bara vara…

Att hålla ihop ett äktenskap är en utmaning. Jag beundrar och avundas par som får det att funka, som accepterar varandra för den dom är. Måste man vara ett perfect match eller kan man få det att fungera ändå?

Mina väninnor som är ensamstående mammor verkar alla ha kommit till samma punkt där man inte längre kan kommunicera med varandra. Man har inget gemensamt längre.

Jag VET hur det känns men jag vill veta VAD jag kan göra åt det??

Vägrar ge upp men orkar snart inte mer!

Lämna en kommentar

Filed under Hemmaliv

Kommentera

