Bröllop

Igår var jag på bröllop. Det var en god vän till mig som gifte sig och jag måste erkänna att det var med tungt hjärta jag åkte dit.
Självklart är jag glad för brudparet men jag var rädd att jag skulle bryta ihop och bli ledsen över mitt eget äktenskap. Men min rädsla var obefogad tack och lov.
Vigseln var i Djursholms Kapell i Stockholm och prästen sa många tänkvärda saker. Bl a sa han ”bär varandras bördor”. Vet inte varför men jag fastnade på det.

Efter vigseln förflyttade vi oss till Villa Pauli och jag ”adopterade” ett bedårande par så jag slapp känna mig ensam. Vi fick mingla lite i det vackra förrummet och det bjöds på champagne och ostsnittar.

Självklart hade bruden en iPhone så hon kunde blogga lite!

Det bjöds på trerätters middag och kaffe med avec sedan tårta så det tog sin lilla tid men jag hade mycket trevliga människor till bords.
Det var inte förrän efter dansen jag började känna mig smått malplacerad. Dels kanske för att jag var nykter men även för att jag kände mig som i en gråzon. Det fanns singlar och det fanns par. Jag stod själv vid den öppna spisen och såg alla dansa och roa sig och först då kände jag mig ensam.

Jag tackade brudparet för en underbar dag och gick ut från Villa Pauli. Stora snöflingor föll och det brann i eldkorgarna. Det var helt tyst och stilla och otroligt vackert. Vilken avslutning på en så lycklig dag, för brudparet.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

