Att skriva och vara social

Att skriva är för mig en form av terapi. När jag var yngre skrev jag dagbok om saker jag egentligen ville glömma. Men så läste ett ex mina dagböcker utan tillstånd och kröp under skinnet på mig, drog fram saker jag hade förträngt så då slutade jag skriva.

Men nu skriver jag om det som är jobbigt igen. Öppet för den som vill läsa. Inte särskilt uppskattat av min man men jätteskönt för mig.
Det stöd och dom tips och råd jag får hade jag inte kunnat få på nåt annat vis.
Jag skriver även texter på engelska. Har förhoppningar om att det kan bli låttexter. Men börjar i fel ände då jag inte har någon melodi.

För mig är ett socialt liv, umgänge och nätverk oerhört viktigt. Jag har varit så isolerad dom senaste åren att jag varit deprimerad. Mitt enda sätt att nå ut har varit via internet. För mig betyder det massor!
Jag är mest glad för Twitter. Det är ett oslagbart nätverk för genuina människor. Har hittills inte stött på någon som inte verkar vara den dom utger sig för. Fantastiskt.

1 kommentar

Filed under Hemmaliv

One response to “Att skriva och vara social

  1. Kristin

    Jag blir ledsen när jag läser om vad du går igenom. Jag har själv varit i ett mycket destruktivt förhållande, blev socialt isolerad, förlorade en massa vänner och inte minst mig själv, inte alls kul. Nu är det över sen flera år tillbaka, och vägen tillbaka har inte varit så lätt alla gånger. Men allt man går igenom gör en förhoppningsvis starkare. Hoppas att det löser sig snart för dig och din famlij.

    Och man måste inte alls ha en melodi när man skriver låttexter!

    /Kristin

Kommentera

