Agat

Häromdan träffade jag en kär vän som varit på semester i ett par veckor. Hon var borta när det var som värst och jag hade mycket att berätta när vi äntligen sågs.
Jag var helt skakig i kroppen och på helspänn av nån anledning. Hon sa att jag var stissig och bad mig sätta mig och ta det lugnt.
Jag hade en present till henne, ett halsband med en Agat. Den inverkan stenen Agat ska ha är att bättra på självförtroendet, ta bort negativ energi mm. I samma stund som hon läste om stenen så fick jag den tillbaka. ”Du behöver den bättre än jag just nu” sa hon.
Så sant som det var sagt tog jag på mig halsbandet och kände lugnet sprida sig. Dagen efter tog jag av mig det och sköljde stenen under rinnande vatten för att skölja bort det negativa.
Idag hade jag inte halsbandet på mig. Jag har inte fått nåt gjort alls nästan. Har varit jättelåg. Imorgon ska jag ha det på mig, det lovar jag!

Lämna en kommentar

Filed under Hemmaliv

Kommentera

