Omen ?

Imorse när jag var påväg till jobbet låg en död varg i en snödriva vid vägkanten. Jag såg den inte förrän jag kört förbi men det var definitivt en varg. Mycket större än en hund och cremefärgat med lite mörkare inslag.
Jag tänkte stanna men vädret var jäkligt och jag var påväg till jobbet. Tänk om den inte var död! Hur som helst åkte jag vidare och kom ner på E20 vid Kjula mot Eskilstuna och där stod trafiken still pga en olycka. Jag satt en stund och väntade men beslutade mig för att vända och ta en annan väg till jobbet.
När jag kom till jobbet hade det läckt in vatten och fyra takplattor var trasiga, det låg bitar på golvet och på en massa varor. Jag ringde fastighetsskötaren som kom på en gång.
Jag berättade om vargen och han sa att jag borde ringa om det så det gjorde jag och en jägare skulle åka till platsen och kolla.

Tillbaka till det här med vargen. Jag har ett förflutet av att drömma om vargar.
2005 när jag precis flyttat från Kreta till Glasgow drömde jag om en vit varg som vandrade stilla i en skog. Den kom fram till massa hus som inte hade några ytterväggar. Det fanns möbler och så i husen men inga väggar och inga människor.
Då kommer det tre svarta vargar som börjar jaga den vita vargen. Jag är den vita vargen. Jag kommer ut i en glänta och då är jag helt plötsligt mig själv. Min man sitter i en pickup som jag hoppar in i. Vargarna blir till zombies och fortsätter att jaga oss. Vår hund kastar sig ut ur bilen som för att avleda uppmärksamheten, jag gråter och skriker efter honom men min man lugnar mig och säger att zombies inte gör illa hundar…

Det är en dröm om vargar jag har haft. Jag har även haft en känsla utav att jag är iakttagen utav just en varg t ex när jag varit ute och sprungit i skogen. Vet inte varifrån denna känsla kommer eller varför just vargar påverkar mig så.

Nu kan jag inte hjälpa att ångra att jag inte stannade och tittade ordentligt, tog en bild vad som helst.
Jag undrar samtidigt om det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Jag bad jägaren ringa tillbaka men han har inte ringt.

Vet någon nånting om betydelser utav drömmar och nu har det gått från dröm till verklighet! Vad kan det betyda?

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

