Vem är jag egentligen

Du har rätt. Jag har inget positivt att säga. Jag bara hittar fel.
Du bäddar, diskar, lagar mat, tar hand om barnen och städar.
Jag blir irriterad på att täcken hänger för långt ner. Att barnens underlakan inte är instoppade under madrassen. Att glasen inte är rena på utsidan. Att plastbunkarna känns flottiga. Att disktrasan luktar surt för att den legat nere i hon. Att du har grädde i soppan. Att du inte äter med barnen. Att du inte går ut med barnen och leker. Att du lagar två bitar fisk när jag bara äter en…
Listan skulle kunna göras längre. Jag känner inte igen mig själv längre. Vad är jag för människa egentligen?

Lämna en kommentar

Filed under Hemmaliv

Kommentera

