Början eller slutet

Första visningen var i lördags kl 11. Tog bilen till tjorren då det snöade och var ruskigt kallt. Pappan envisades med att inte följa med i bilen, han skulle gå eller nåt.
Jag orkade inte insistera.

När vi suttit där i en halvtimme och fikat, jag, min mamma och barnen så kommer han in. Kall frusen sliten. Men när vi ska åka tillbaka ska han inte med. Jag insisterar inte. Mamma undrar vad han håller på med.

Mäklaren har redan hoppat in i sin bil när vi kommer tillbaka. Han ska ha en visning nånannanstans. Säger att 12 par kom. Ett bud är lagt.

Jag borde vara glad. Men jag känner mig likgiltig. Vill bara att det ska vara klart. Över. Så jag kan börja leva igen.

1 kommentar

Filed under Hemmaliv

One response to “Början eller slutet

  1. Pappan kanske börjar inse att det är verklighet. Det är lätt att bara skärma av och på något vis inte tro att det kommer att hända.

    Du är stark gumman! Jag finns här när du behöver pausa i styrkan och hämta kraft.

    Många kramar!!

    D

Kommentera

