Integritet

Det har varit mycket snack om integritet runt omkring mig på sista tiden. Att jag är för öppen om mitt privatliv.

Jag tänker vara rak på sak här. Det värsta jag vet är folk som låtsas att allt är bra när det inte är det.
Det kryper i mig när jag hör pikarna och undertonen fast oftast kvinnan säger att allt är bra och att dom är så lyckliga.

Jag har valt att skriva om det jag går igenom för att slippa repetera mig om och om igen. Jag kan hänvisa till bloggen… Det kanske låter hemskt men ibland orkar man inte prata om det.
Det är som det är brukar jag säga och folk tittar på mig med medlidande i blicken.
Jag vill inte ha medlidande.

Jag har gjort ett val. Jag får stå för mina beslut och konsekvenserna. Det är det som livet går ut på, man tar olika beslut och sen tacklar man följderna. Det är inte synd om mig. Det jag har varit med om har gjort mig till den jag är och jag tycker att jag är rätt bra faktiskt.

2 kommentarer

Filed under Åsikter

2 responses to “Integritet

  1. Bra eller dåligt får stå för var och en, men jag valde också en öppen linje när jag kände att det blev för mycket. Av precis den anledningen att de kan läsa i stället för 1000 frågor. Är det inte typiskt svenskt. Hur är det? -jo tack bara bra.
    Jag tycker att så länge det är din integritet det handlar om så väljer du själv vad du vill dela
    med dig av.

  2. Ditte

    Vettig kille den där Pierre!
    Jag håller fullständigt med.

Kommentera

