Andas ut

Nu kan jag andas ut… Huset är sålt och kontrakten skrivna.

Jag har inte velat skriva om det då det började så bra men höll på att gå precis käpprätt åt …. På första visningen kom 12 par och vi hade ett bud på utgångspriset. På andra visningen kom två par och det kändes ju sådär så klart. Men vi hade iallafall fått bud på det vi begärt så jag var nöjd, jag hade dessutom fått ett väldigt gott intryck av den familjen så jag ställde in mig på att dom skulle få köpa huset.

Dagen efter piper det till i min telefon och jag får ett SMS att någon har bjudit över! Det skulle betyda att vi gick +/- 0 så jag blev jätteglad samtidigt som jag inte visste vem budgivaren var. Men jag kände mig tvungen att tänka att det var något bra fast jag hade en konstig känsla i magen.

Dagen efter ringer mäklaren och säger att högstbjudande har tagit tillbaka sitt bud. Han hade skyllt på sitt förhållande och att han inte visste om han skulle få behålla jobbet… Mäklaren kontrade med att han lagt budet 12 timmar tidigare och försäkrat att han var seriös men det fanns inget att göra. Jag kände mig uppgiven när han ringde men samtidigt glad för den andra familjens skull! Då kom nästa dråpslag… Dom hade ju ställt in sig på att huset inte skulle bli deras. RAMASKRIII! Musten gick ur mig helt. Jag fick munsår och hade nära till tårar. Tog mod till mig och ringde den första familjen, vi hade ju ändå träffats innan första visningen. Jag berättade hur jag kände, att det hade känts så rätt med dom. Att jag upplevde att dom skulle göra något bra med vårt hus. Dom ville fundera och jag förstod dom till 100%. Vi avvaktade.

I söndags kväll ringde mäklaren och sa att dom hört av sig och vill ha huset! Men inte förrän idag när vi skrev på kontrakten och klargjorde allting kunde jag andas ut. Det känns så bra! Dom kommer göra något bra med vårt hus och det kommer bli ett hem till en stor fin familj. Jag kunde inte känna mig gladare för deras skull.

När man säljer sitt hem. Hemmet där man hade tänkt uppfostra sina barn och låta dom växa upp i trygghet, då vill man inte sälja det till vemsomhelst.

Nu ska jag börja packa. Jag har en lägenhet på gång som jag förmodligen får svar på i morgon. Den står tom nu men dom har gått med på att hyra ut den till mig fr o m 1:a maj. Får se om jag får börja köra dit grejer tidigare… Hoppas på det.

2 kommentarer

Filed under Hemmaliv

2 responses to “Andas ut

  1. Åh va skönt att det ordnat sig nu! Äntligen kan du börja planera och fixa, bra! 🙂 Önskar dig all lycka till! kraam ❤

Kommentera

