Broken strings

Idag för tre år sen stod jag brud. Jag var gravid i femte månaden med vårt andra barn. Klänningen hade jag hittat på rea och den var omsydd för att passa magen. Min svägerska gjorde min håruppsättning och missbedömde tiden så pass att jag kom en halvtimme för sent till min egen vigsel.
Vi gifte oss borgerligt i en lokal utanför Eskilstuna som kallas Borgen.
Amazing Grace med säckpipor spelades i högtalarna.
Min blivande man stod där med glansiga ögon när jag kom in. Han var rörd och stolt och tyckte att jag var vacker. Han hade kilt och var klädd enligt skotsk tradition. Stilig var han.

Tre år senare nu då så sitter vi här. Äktenskapsskillnad. Separation. Jag: arg besviken sårad ledsen. Du: förmodligen detsamma men av andra orsaker.

En låt har fastnat i mitt huvud: ”It tears me up, I try to hold on but it hurts too much, I try to forgive but it’s not enough to make it all okey, you can’t play on broken strings, you can’t feel anything, that your heart don’t want to feel, I can’t tell you something that aint real, the truth hurts but to lie is worse…” James Morrison ft Nelly Furtado.

Det som varit kommer alltid finnas där. Både det bra och det dåliga. Jag har försökt och försökt och försökt men inte förrän jag begärde skilsmässa förstod du och då var det för sent… You can’t play on broken strings… I’m broken.

3 kommentarer

Filed under Hemmaliv, tankar

3 responses to “Broken strings

  1. Gumman! Stor styrkekram till dig!
    Det sägs att man kommer sörja ett helt år, alla egna speciella datum man har samt de vanliga familjehögtiderna.. Förstår att tankarna kommer & gör ont en dag som denna.. KRAM

    • sara77a

      Bara å se tiden an. Känner mig mest tom… Ibland arg och upprörd, sällan ledsen. Inte längre. Men igår kom några tårar. När han kysste min kind och sa ”Happy anniversay, not that it matters any more…”

  2. Victoria

    Började tänka på detta, igen, då en vän på twitter ska skiljas. Du var med lite i den diskussionen. Jag bloggade iaf om det jag påmindes om att jag hade upplevt och var besviken på.
    Så opersonligt jag kan, eftersom jag inte vill hänga ut mitt ex som det funkar bra med idag, efter många års kommunikationssvårigheter.
    Läs detta och säg om du känner igen dig, om du vill? http://tankarilosvikt.wordpress.com/2010/04/18/blinda-dova-dumma/
    Vill lyssna mer på dig nr du lägger ut fler låtar så jag addar dig på MySpace där jag heter VictoriaFrances.

Kommentera

